divendres, 15 de juny del 2007

LA MÀGIA DE LA CERÀMICA

La màgia de la ceràmica

Això era i no era un terrissaire de color verd, forçut, baix, amb una boca com un bec de lloro; devia tener uns 40 anys. Amb ell vivia un noi que volia aprendre a fer màgia, era prim con un fideu, no era forçut, era tan alt con el terrissaire.

Un dia el noi va veure com el terrissaire feia màgia, i el noi li va preguntar:
-Com es fa la màgia?- va dir el noi.
-Primer has d'aprendre a fer un gerro amb fang.- va contestar el terrissaire.
El noi va començar a intentar-ho un munt de vegades però mira noi, que no hi havia manera de que le sortis aquest maleït gerro. Un dia es posar a fer-ho molt seriosament i ho va aconseguir:

- Terrissaire ho he fet!.-va dir el nin emocionat.
- Molt bé ara t'ensenyaré a fer màgia tal i com t'ho vaig prometre -va dir el terrissaire.

Amb un tros de fang que va fer el noi varen començar a fer màgia:
-Noi, posa la mà a l'esquerra i l'altra a la detra.-li va dir el terrissaire.
-Així?-va dir el noi.
-Molt bè (bé), ara mira com ve el tros de fang entre les teves mans.
-Oh!! és veritat ets un geni del fang.
Varen seguir fent una màgia espectacular amb uns colors bonics, per exemple, el groc.

Quan va acabar la màgia aquest tros de fang insignificant es va comentir en una especie d'ou d'or.
I jo vaig venir per poder-ho dir i jo hi vaig anar per poder-t'ho explicar, perquè si no hagués vingut no ho hauries sabut.